söndag 21 mars 2010

Butiksnytt

Det här var fjärde helgen som jag hade öppet i butiken och till min stora glädje är det många som hittat dit. Många på jakt efter inspiration, en del slår sig ner för en pratstund, men även många som shoppar loss. Jag blir lika glad för varje besökare som tittar in.


Så här såg stolen till matgruppen ut tidigare. Den målade dekorationen gick inte att bevara eftersom färgen lossade i stora flagor, lite synd.


Efter omstoppning och ommålning.




Den här stolen har jag visat tidigare, då var den brun och klädd med grönt tyg. En del tycker säkert att det var skamligt att måla den men jag känner mig nöjd med resultatet.




Handgjorda små ramar efter gammal förlaga.




Fina möbeltyger från bl a Sanderson finns som beställningsvara.
Än så länge har jag endast tagit hem enstaka hängare med prover men så småningom kommer det fler.

7 kommentarer:

Ingis sa...

Så kul att du haft många besökare. Butiken är verkligen mysig och hemtrevlig. När jag klev in så blev jag osäker...har jag gått rätt? Ville nästan knacka;) Mysig miljö. Kommer gärna igen.
Stolen blev superfin.
Ha en bra vecka!
Kram Ingis

Lyktor och Tyg sa...

Så mycket fint du du visar, jag gillar sängen med de fina kuddarna jättemycket. Roligt att nånga hittar till dig. Jag bor inte i närheten men vem vet jag kanske tittar in någon gång.
kram Kristina

Lissboden sa...

Vad fina bilder från din fina butik!
Jag kommer gärna förbi igen och tittar snart.
Vad kul att du har många besökare men det är ju inte så konstigt då du visar så vackra miljöer.
Ha det så gott!
Kram/Maria

LOPPISLIV sa...

Grattis till nya butiken och alla besökare. Hade jag bott närmare hade jag kommit som ett skott :-) Ser ju jättemysigt ut. Många vackra ting överallt. Stolen blev jättefin med ny färg och nytt tyg. Ha det gott. Kram Paula

Annies Blå sa...

Hej! Vilken fin blogg, hit är jag glad att jag hittade och kommer garanterat igen :) /Annie

Elle sa...

Vilka fina bilder du visar!! Jag önskar bara att vägen inte vore så lång, men nästa gång jag besöker min födelsestad måste jag komma förbi hos dig! Ett besök till Rademachersmedjorna är i vilket fall som helst självklart!

Det är kul att se hur du trollar fram skönheter av gamla möbler. Min morfar var tapetserare ute i Mesta under 70-talet, så jag har sett en hel del av det yrket som barn.
Kommer säkerligen tillbaka och frossar i dina fina bilder igen!
Ha det bra!
Kram Elle

Laura Argelati sa...

Lovely blog!
I will link you on my blog and I'd like to invite you to visite also my blog :D

Laura from Italy