söndag 12 april 2009

Glad Påsk

Välkommen på vårfika!


Nu i sommar ska våran Lisa ta studenten, (jösses vad tiden går), det är en hel del att fixa innan förstås och det mesta är ju roliga saker. Matlagningen (inte min starka sida) har jag fått löfte om hjälp med, av några väninnor, så det är ett problem mindre.Verkligen jättehyggligt!

Idag får man passa på att sitta ute och sy. Min gamla Huskvarna fungerar fortfarande utmärkt, faktiskt bättre än min betydligt nyare maskin. Dessutom är den ju mycket vackrare.





12 kommentarer:

Viveka i Bläckhornet sa...

Javisst är vädret härligt. Perfekt att kunna sitta ute och sy. Och de där gamla godingarna till symaskiner vill aldrig ge upp.

Kram Viveka

Jannicke sa...

Så vårlig og herlig!

Artig at den gamle symaskinen er "still going strong"!!
Imponerende!!
Fortsatt god påske!

J.

Lyktor och Tyg sa...

Så charmigt med en gamnmal maskin. Vilka härliga tyger som ligger bredvis, vad ska det bli?
kram Kristina

Lyktor och Tyg sa...

Glömde skriva att vi hade en student förra året jag har inlägg om det förra året. Jättekul är det, jag gillar att laga mat, men inte städa å fixa med annat så det är bra när man är några som kan hjälpas åt. Ska bli roligt att läsa om den.
kram Kristina

Tro hopp och vitt sa...

Häääärligt att man får lust att vara ute igen. Vi har oxå en student i sommar, så jag vet hur mycket som behöver förberedas! Vilken mysig symaskin, jag håller med om att den är vacker!

Kram Jenny

mi-rachel sa...

så fin blogg du har.
håper det er greit at jeg linker deg til.

Muffinsmidja sa...

Hej! Mat kan vara ett problem och jag brukar hjälpa mina vänner ibland. Har en supergod kall buffé som är bra att ha en sån gång. Hör av dej om du vill ha receptet.

Kramis Åsa.

Lissboden sa...

Hej Susanne!
Efter att ha avverkat tre studenter så tycker jag att det bästa är att ha en buffé med mest kalla rätter och italiensk mat är aldrig fel.
Hör av dig om du vill ha några recept, annars är Arla att rekommendera.
Vad häftigt att du redan hittat vitsippor här förresten.
Ha det bra och hälsa familjen!
Kram/Maria

ANETTESHUS.COM sa...

Hei! Takk for hyggelig hilsen:)

Så flotte og vårlige bilder! Nydelig blogg du har!!

Ha en fortsatt fin dag!

Klem Anette:)

Elin sa...

så underbart med vitsippor! :)

Kram//Elin

Nilla sa...

Kul attt se att du också har kvar en gammal trotjänare till symaskin. Jag har också en gammal omgjord trampmaskin som funkar jättebra (och dessutom så syr den så vackra stygn, mycket finare än vad min moderna maskin syr).

Noga Utvalt sa...

Dessa gamla maskiner är såå fina tycker jag! Det är lite nostalgi för mig då min farmor jämt satt och sydde på en likadan symaskin som du har!

Ha en bra dag!
Kram Nadja